Mission til fremtiden: En opdagelse af ansigtsgenkendelse

Kort beskrivelse af forløbet

“Mission til fremtiden: En opdagelse af ansigtsgenkendelse” er et forløb om ansigtsgenkendelsesteknologi (AGT) bygget op som en storyline, hvor eleverne rejser til fremtiden som hemmelige agenter. Forløbet er opdelt i tre sessioner med hver sit læringsfokus omkring AGT.

I session 1 tildeles eleverne hver især en ny identitet og skal sætte sig ind i herigennem holdninger og argumentation for og imod AGT.

I session 2 udforsker og afprøver eleverne et AGT system og får hands-on erfaringer med, hvordan et sådan system virker samt dets styrker og begrænsninger.

I session 3 dykker eleverne dybere ned i AGT og undersøger, hvordan AGT systemer påvirker mennesker og samfund og reflekterer samtidig over beslutninger truffet via AGT