Computational Thinking skaber vækst

Danmarks Vækstråd har for nyligt nævnt Computational Thinking i deres rapport om kvalificeret arbejdskraft. I rapporten er Computational Thinking blandt fem ‘her og nu’ anbefalinger.

“Computational Thinking gøres til en integreret og obligatorisk del af undervisningen på relevante uddannelser – både i folkeskolen, på ungdomsuddannelser, de videregående uddannelser samt på voksen- og efteruddannelsesforløb. Det er afgørende, at det rette digitale og analytiske vidensniveau også sikres blandt undervisere i uddannelsessystemet,” skriver Danmarks Vækstråd i rapporten om kvalificeret arbejdskraft.

Anbefalingen skal blandt andet være med til at sikre virksomhedernes fortsatte evne til at rekruttere dygtige medarbejdere, og skriver i rapporten, at “der bør sættes ind på et tidligt stadie for at vække især børn og unges interesse for Computational Thinking, hvilket på sigt kan være med til at imødekomme virksomhedernes voksende rekrutteringsbehov og dermed bidrage til at forbedre landets produktivitet og konkurrenceevne”.

Den fulde anbefaling kan læses her